Fotografen Morten Rustad i RustadMedia bestemte seg for å dokumentere hva Norge hadde å by på, og resultatet ble intet mindre enn fantastisk!

Arbeidet tok over 5 måneder og det innebar utrolige 1500 mil i bil for å fange essensen av landet vårt, og det ferdige produktet fikk navnet ‘NORWAY – A Time-Lapse Adventure’

Fantastisk resulteat

Alle timene i bilen og alle milene han har lagt bak seg kan kanskje være noe av den beste reklamen som vi har sett av Norge og det vi har å by på. Naturbildene er slående vakre, og det samme er bildene av folkelivet der det er funnet plass til det. Teknikken han har brukt er såkalt intervallfotografering – bedre kjent som Time-lapse. Denne teknikken fungerer slik at man tar bilder med svært korte intervaller og deretter setter dem sammen til en film. Resultatet blir meget spesielt og med den korrekte musikken får man en fantastisk opplevelse.

Fotografen selv sier at han i perioder hadde lite søvn å skilte med og at jakten på det beste lyset til enhver tid sto i fokus. Fjellvandringer med tungt utstyr var naturlig nok krevende, men det samme kan man selvsagt si om etterarbeidet.

Se den fantastiske videoen her og kjør på fullskjerm og full HD!